my entrance....welcome home...

swEeT HaLo..~~~

swEeT HaLo..~~~

this is what u see..!!

Friday, December 3, 2010

TIBA MASANYA...!

di sini aku bermula..~~

jejakkan kaki di gedung ilmu Tuanku Bainun...

jauh sudah rupanya..
aku berjalan..
ke mudik ke hulu..
ke hilir..
semuanya aku lalui ..
sekarang usia pengajianku..
sudah hampir separuh..
perjalanan..
pengembaraan yg aku..
mulakan dulu..
kurasa makin cepat berlalu..
28.06.2009
adalah tarikh keramat ku bergelar..
mahasiswa di bumi Malim ini..
ya.! 
sebagai Anak Kandung
Suluh Budiman..


kerdilnya aku untuk
bergelar mahasiswa..
tk pernah aku bayangkan
dan pernah jua aku angankan..
walau sesekali tu..
aku rasa sukar utk aku..
gapai apatah lagi mencapai..
impianku cuma permintaan hatiku..
yg sekecil kuman dan bukan juga 
seberat jisim..
aku bersyukur di bumi Malim ini..
tempat titik permulaan hidupku..
aku bangun merangka harapan..
aku bingkas menyahut apa..
jua cabaran yg menerpaku..
aku lantang bersuara..
semuanya kerana APA?
kerana....
aku inginkan cinta cita..!
oh..
bukan cinta adam dan hawa..
bukan juga cinta sesama manusia..
TAPI aku dahagakan..
CINTA terhadap CITA..

Canda ..
Tangis...
Ketawa..
Duka....
semuanya telah kurenangi..
walaupun skrg aku masih perlu mengayuh..
kedua2 lengan dan kakiku..
agar aku tidak lemas dalam..
lautan cabaran dan dugaan..
pasti anda juga merasakan..
benda yang sama..
seperti apa yg aku alami..
dan bakal selami..
bukan???


sekarang aku berumur dua tahun..
semester tiga sudah..
tp seolah2 mcm bru semalam..
aku bersalam2 ...
dan bertanyakan dgn kwn2 ku..
"awak nama siapa?"
"awak amik kos ape ek?"
"awak asal mana?"
memang itulah..
pertanyaan dan persoalan..
WAJIB..
yg pasti akan diajukan
oleh sesiapapun..
al-maklumlah..
aku tk kenal kau..
kau pun tk kenal aku kan??
hehehehe...


berjayakah aku utk..
melunaskan impian dan hasratku utk..
mencapai sasaranku..
semester ini??
sbb aku rasa..
semakin aku melangkah jauh..
dan semakin jauh aku..
berjalan..
semakin byk aku sajikan hiburan..
utk diriku yg mmg suka akan..
muzik, lepak2, window shopping,
erm mcm2 la bah..
nak belajar?
kim slm jer la..
buku cuma tersusun rapi..
dalam bilik di rak..
sampai berdebu buku2 tu..
teganya aku??
huhuhu..
bila nak exam..
bila nak mid term..
bila nak kuiz..
AH..
barulah...
tangan pun menggigil2 dan
bergetar nak mencapai buku..
Fuh..

impian pulak..
sebesar bulan..
sasaran setinggi bintang..
di langit..
matlamat dipacak setinggi..
Gunung Everest..
tp mana usaha dan pengorbananku??
....
.....
KOSONG!!!
bila bubur yg dihulurkan..
nasi pulak ko mintak..


ingat..
perjuangan hidup ini..
baru bermula..
bila berakhir?
itu jadi rahsia Dia..
TIBA MASANYA..
pasti kau temui citamu..
anganmu..
impianmu..

beginilah aku rupanya.....

berdiri tk sama tinggi..duduk pun tk sama rendah..hihihi...

apapun yg kau idamkan..
sedarlah dan bertindaklah sekarang..
jangan tunggu pintu kegagalan..
terbuka utk kita..
adakah ini yg kau ingin..
ceritakan dan titipkan tuk..
generasimu yg akan dtg???


No comments:

Post a Comment