my entrance....welcome home...

swEeT HaLo..~~~

swEeT HaLo..~~~

this is what u see..!!

Friday, October 15, 2010

10.10.10..AhaD...


sahabat2 semua...
nak tahu apa yg berlaku pada...
tarikh keramat ini???
huh..mcm2 yg terjadi...
10.10.10 bersamaan hari ahad telah..
berlangsungnya pertandingan debat ...
piala munsyi abdullah..
dan juga pertandingan pantun...
piala rima kencana...
pertandingan ini hanya menemukan 2 institusi shj..
UPSI vs IPPMM....
biasalah institusi yg boleh dikatakan ....
seangkatan dan adik-beradik katanya...
dua2 bakal melahirkan cikgu2 yg 
berkaliber dan berwawasan....
masing2 punya gagasan..
masing2 punya matlamat...

team pantun dr UPSI vs IPPMM..yg pakai...
bju pink tu dr IPPMM k...

dari kiri : rieyz, bag hafiz, abg syam, kak dayah dan kak azie...
team pantun UPSI....

Arjuna-arjuna UPSI....ketika berpantun...

sebelum hari kejadian tue...
aku dah bg tau kat semua kwn2 baik aku..
teman2 satu kos aku...
serta kwn2 yg mengenali diri aku...
baik di UPSI nie mahupun di luar sana...
biasalah kita sentiasa memerlukan sokongan...
dan dorongan dari orang lain...
begitu juga sebaliknya...
kita kan saling memerlukan...
banyak cara aku lakukan..
supaya kwn2 aku dtg memberi sokongan...
kpd kami...
kami???
siapa ka "kami"???
aku dan amir batrisya...
mewakili team UPSI...
tuk perlawanan edisi ke-2 kali ini...
aku berpantun...
kwn aku c amir pula berdebat...
kami merupakan pelajar kos sejarah semester ke-3...
dan kami juga ada kumpulan sendiri k...
kump. kami ialah "Tari Batrisya"...

team debat UPSI...dr kiri : ...
abg baihaki, abg razi, kak nad n c amir batrisya...

abg razi, kak nad dan c amir batrisya...
team debat UPSI...

nie srikandi2 debat dr IPPMM....

siang malam....
pagi petang.....
kami berlatih....
untuk apa???
untuk mengharumkan nama universiti...
persatuan dan jabatan...
tapi apa yg kami dpt???
hampa...
sedikit kecewa....
kerana apa????
ada pihak ni yg langsung tak tau....
yg kami terlibat dgn pertandingan ini....
bukankah sahabat aku...
amir batrisya sudah sebar agenda nie...
di laman upsi portal????
nak kata pihak nie...
tk reti guna komputer...
mustahil la...
nak kata buta aksara...
lagi la tk masuk akal...!!!


hasil titik peluh kami...
hasil keringat kejayaan kami...
tiada siapa pon yg peduli...
tiada siapa mendengar....
apatah lagi "pihak" nie...
jangan cakap la...
sangat menyakitkan hati....
sangat terkilan dgn sikap "pihak" ini...
tapi bila nak cari kesalahan org...
sgt mudah...
bila nak menjatuhkan saman..
terhadap seseorang...
erm....hancus...!!!!
langsung tk buat soal selidik...
terus saman dikeluarkan....
ini ka yg dikatakan "pihak" bertauliah???
mana pergi etika dan sikap profesionalime mereka???
kalau mcm ni la sistem "pihak" ni...
tkkan majulah jawabnya...
tinggalah di takuk yg lama tue...!!!!!!!

Aduka Bertuah dan Jejaka Pengiring Piala....

hafidz dan c amir batrisya....

tp nasib baik hari kejadian tue...
ada la dlm 2 3 org sahabat ku yg...
dtg beri sokongan kpd kami...
mereka dari kos pengajian malaysia...
kos kemahiran hidup....
kos PAKK....
kos SEJARAH????
jgn ckp la...
semuanya menyibukkan diri..!!!!
kpd yg terasa tue...
sorry jerr la..
THIS IS MY BLOG...!!!!
mujurlah pengacara majlis masa tue...
kwn2 aku dr kos sejarah...
tq so much..
kpd akwa n hayati hassan...
u guys mmg sporting....
kwn2 yg dtg tu tk la ramai...
c hafidz hamzah ismail jer kot...
hahaha....
wan OR c M.S.N???
jgn ckp la...
die pergi kat janda baik...
coz die pown ade program....
ngan c Cairolina....
hehehe....c afzan lorrr....
erm c gisseLe plak...
atau lebih glamour dgn panggilan...
aji ....ajizul...langsung tk muncul2...
ye la...sibuk study...
erm tkpe la...
yg penting kiteorg berpuas hati dgn usaha ....
dan semangat yg kami persembahkan...
alhamdulilah...
debat c amir...
dan madah pantun c moris...
di dengar oleh juri..
dan kami pown dinobatkan sebagai johan...
apa lagi piala tu milik UPSI la...
bak kata pepatah...
sirih pulang ke gagang....
betul ker ape yg aku ckp nie???
lantak la....
hahha...
dan apa yg paling aku terkejut...
pemantun terbaik menjadi milik aku...
aku punya la TERKEJUT....
dan berasa sangat gembira...
haha....

nie la cenderahati yg aku dpt....cantik kan???

ni la c Aduka Bertuah.....Arjuna UPSI....hihihi....

aritu i, amir n hafidz...
sgt2 penat kerana..
kami seharian berkampung di bitarasiswa...
dr pagi sampailah ke petang...
penat kami tu berbayar dengan...
kemenangan yg kami peroleh...
syukurlah...
kpd jejaka pengiring piala pusingan...
hafidz hamzah ismail..
aku nak ucapkan terima kasih byk2...
krn tanpa ko piala tu tk mungkin dpt...
berjalan sendiri....

yang penting sekali...
kami adalah satu pasukan...
kau dan aku adalah satu...
walaupun kita sibuk dan didatangkan..
dgn berbagai-bagai tugas...
dan bebanan..
kita tetap ada masa...
untuk bersama...
gelak bersama....
mengumpat bersama....
mcm2 la bah kan...
inilah ragam kumpulan kami....
"Tari Batrisya"

Tari Batrisya....

aku dan mereka semua.....

saat kami dibukukan....cover depan ok...!!!!

1 comment:

  1. sorry sgt2 xdpt hadir..memang xmau pi pahang tp have too laa...hanya mampu mendoakan kejayaan anda dr pahang...lain kali i akan tgk k..promise..hehe..

    ReplyDelete