my entrance....welcome home...

swEeT HaLo..~~~

swEeT HaLo..~~~

this is what u see..!!

Wednesday, October 6, 2010

teNt@nG mERekA....~~~~

 Moris..wawa...bibi....B.M.W.....selamanya....


Beginilah aku ketika mengenali mereka...
aku sangta bertuah dan gembira sekali
dapat dijodohkan dengan insan-insan sebaik mereka.....
terlalu banyak kisah pahit manis dan suka duka...
yang telah kami ukir bersama....
telah banyak kenangan hitam putih yang....
telah kami coretkan bersama....
aku, bibi dan wawa memang geng yang...
seKEPALA.....
aku mula-mula mengenali si bibi...
sewaktu kawanku membawa aku ke padang...
bandaran sandakan...
dari situ lah kami dipertemukan.....
terima kasih ya Allah...
dan rupanya si bibi memohon untuk belajar...
di sekolah yang sama dengan aku...
iaitu SMK SANDAKAN BESTARI.....
hari pertama saja memang gempak dan huru-hara....
seolah-olah kami sudah lama kenal...
perbualan kami pada hari pertama ...
seakan-akan rentetan episod perkenalan kami...
selama berpuluh-puluh tahun...
sedangkan kami belum lagi mengenali isi hati budi masing2...
si wawa pula memang sudah lama..
aku kenal sejak di bangku di tingkatan satu lagi..
cuma wawa ni pemalu sikit orangnya...
mungkin dia cuba bergaul dengan aku...
waktu itu...
tetapi disebabkan sifat dan kelakuan ku yang...
OVER..mungkin dia segan untuk...
merapatkan diri dengan aku...
al-maklumlah dulu aku memang PERAMAH...
dengan semua orang....
siapa yang tidak kenal dengan aku di sekolah dulu....???
tetapi tingkatan 6 merapatkan kami...
menjadikan hubungan kami semakin kuat...
hebat sungguh percaturan Ilahi....
kami dipertemukan....
di tingkatan 6 bawah 2....
kemudian ke tingkatan 6 atas 2.....
sehingga kini....
banyak benda yang kami buat dan ....
sering lakukan adalah merupakan...
PERSAMAAN kami bertiga....
kami terlalu serasi.....sehinggakan banyak..
orang yang cemburu dengan kami....
ada juga sesetengah orang yang dengki dan....
memandang serong dengan kami...
tapi bagi kami semua itu adalah...
asam garam kehidupan....
semua orang berhak untuk mengkritik dan
menerima kritikan sama seperti kami....
kan bagus kalau semua itu ditutup dengan...
kata-kata....
"ADA KAMI KESAH???"........
kami gembira dan selesa dengan apa yang kami lakukan....
kami senang bekerjasama dalam satu pasukan.....
kami seronok dapat bergerak bersama.....
terasa sunyi bila kami terpisah....
tetapi yang lebih sunyi dan terasa semua itu ialah aku...
wawa n bibi sekarang belajar di UMS,Kota Kinabalu....
sedangkan aku terdampar jauh di perantauan asing.....
kami dapat berjumpa setahun sekali saja....
tetapi semuanya itu takkan pernah....
melunturkan rasa kasih,sayang dan rindu kami.....
semua....
aku berharap agar mereka di sana baik2 saja...
belajarlah rajin2 wahai sahabatku....
biar kita NAKAL asalkan BERAKAL....!!!
jangan biar orang lain pandang rendah akan...
kemampuan kita.....
buktikan yang kita ini....
lebih hebat dari mereka......


 si SaoDah@ taTa, HarYaTi@ R, & Jum@riA @ opP....


wanita2 inilah yang dikurniakan kepada kami...
untuk berkongsi macam-macam kisah dan cerita...
mereka bertiga ini sebenarnya berasal dari dunia lain...
maksud aku bukan dunia lain yang magika...
mereka ni juga baru ku kenali sewaktu tingkatan 6...
dahulu masa tingkatan 1 hingga 5....
mereka bersekolah di St. Michael....
dan yang paling penting kami sekelas...
dan sealiran....sejarah & ekonomi.....
semuanya bagaikan satu takdir kami untuk...
bersatu....
mula-mula semuanya berkelakuan agak....
sopan dan santunnya....
namun semuanya plastik semata-mata....
bila kami rasa sudah mula...
mendapat rentak kami...
apa lagi kecoh lah kelas tu kami kerjakan....
riuh-rendah dengan karenah kami yang .....
macam-macam ada...
DENGAN...
si tata yang periang....
tapi kadang2 "gila2" sikit orangnya...
si R yang agak matang...
tapi kadang2 ceria...
si opP yang ada2 ja...
& kadang2 tu mengada....hahaha...
macam2 la gelagat mereka ni...
mereka tidak pernah berasa malu...
untuk berjalan dengan kami...
tidak pernah rasa direndah2kan...
bila bergaul dengan kami...
tidak sedikit pun rasa hina...
berkawan dengan kami...
apatah lagi rasa serik menerima...
tohmahan dan jajaan orang sekeliling...
mereka terus menghulurkan senyuman manis...
untuk manusia-manusia yang....
sedemikian rupa....
kerana apa yang penting ialah....
berapa nilai persahabatan....
susah dibantu....
senang dirasa....
kerana...
apabila satu TERASA....
semua MERASA....!!!!!!

 ketika mereka bertiga.....

kami seadanya.....B.M.W. 


sewaktu perkongsian ilmu di tingkatan 6....~~~~~~ 


ketika enam jiwa BERSATU.....

No comments:

Post a Comment